Příběhy našich zákazníků: Kluci v modrém

vlastní design
rozhovor
Příběhy našich zákazníků

Jako Kalas dodáváme oblečení různým zákazníkům, kteří mají přinejmenším jednu věc společnou - všichni si chtějí vytvořit cyklistické oblečení s vlastním designem. Patří mezi ně jednotlivci, malé skupiny přátel, kluby, týmy nebo firmy. V našem seriálu Příběhy našich zákazníků nám někteří z nich vyprávějí, jak jsme jim pomohli zrealizovat jejich představy, a zdůrazňují aspekty služeb společnosti Kalas, které pro ně byly nejpřínosnější.

Pokračujeme příběhem bývalého policisty, který spojil svou vášeň k cyklistice s podnikatelským nápadem. Dnes se svými klienty na kole projíždí Velkou Británii a Evropu a organizuje jim jedinečné cyklistické zážitky. 

Cyklistické akce na míru s vlastním designem oblečení

Ian Holmes odešel po 30leté kariéře u policie do důchodu a podařilo se mu zkombinovat svou vášeň ke kolu s podnikatelským nápadem. Před šesti lety založil společnost Pro Sports Events, která pořádá cyklistické akce na míru a sídlí v Milton Keynes, přibližně 80 km severně od Londýna ve Velké Británii. 

Rozhovor nám Ian poskytl ze svého obytného vozu, který se nacházel uprostřed zapadlého anglického venkova. Schovával se zrovna před silným deštěm a doufal, že vyrazí na kolo, aby prozkoumal nové zpevněné cesty pro své budoucí klienty. Nejprve nám pověděl, jak se dostal k cyklistice a jak se jeho láska k tomuto sportu postupem času vyvíjela. "Cyklista jsem celý život. Jsem od dětství sportovně založený. Bavilo mě běhat, plavat a jezdit na kole, takže jsem samozřejmě absolvoval i několik triatlonů. Když jsem začal jezdit na kole, věnoval jsem se spíše horským kolům a až do svých dvaceti let jsem trochu závodil v terénu. Později jsem se začal více věnovat silniční cyklistice a závodil jsem za policejní cyklistický tým."

Od roku 2009 začal Ian věnovat část svého volného času práci průvodce pro firmu, která pořádala cyklistické akce. "Bavilo mě pomáhat ostatním lidem vytěžit ze svých cyklistických zážitků maximum." V roce 2017 odešel ze své tehdejší práce do důchodu a s požehnáním firmy, které předtím pomáhal, se zrodila společnost Pro Sports Events. 

Ianovou myšlenkou bylo organizovat menší akce na míru, přesně podle potřeb klienta. "Chtěl jsem spojit svůj koníček s podnikáním, a zároveň se co nejvíce vyhnout stresu. Setkávám se s milými lidmi a navštěvuji krásná místa, a to vše na dvou kolech. Na kole jezdím skoro každý den.  

Vše je o vášni 

"Pro mě je to všechno o vášni," říká Ian. "Zaměstnáváme pouze lidi, kteří milují svou práci a sami jsou nadšení cyklisté. Chápou naše akce z pohledu cyklistů a vědí, jak zprostředkovat ty nejlepší zážitky z jízdy na kole. To se týká všech, kteří se na tom podílejí, od vedoucích vyjížděk, kteří jezdce vedou, přes mechaniky až po řidiče doprovodných aut. Díky tomu mohou klienti jezdit, aniž by museli myslet na cokoli jiného než na otáčení pedálů. Nemusí se starat o trasu nebo výživu. Prostě si jen užívají radost z jízdy na kole." 

Všichni zaměstnanci mají mezi sebou přátelský vztah. S některými Ian dokonce kdysi závodil. Jsou to zkušení jezdci na kole se skvělými lidskými vlastnostmi, které Ian dobře zná a kterým plně důvěřuje. "Našim cílem je udržet skupinu pohromadě. Máme v týmu lidi, kteří dokážou samostatně myslet a vidět potřeby zákazníků v širších souvislostech. Velmi často jde o víc než jen o cyklistiku. Ale panuje zde i rovnováha, kdy necháváme skupiny cyklistů dělat to, co chtějí, aniž bychom zasahovali do jejich plánů."

Elektrokola zlepšují služby zákazníkům  

Ian nám podrobněji vypráví o tom, jak jsou jeho vyjížďky organizovány. "V závislosti na velikosti skupiny je rozdělujeme do dvou nebo tří výkonnostních skupin. Vždy chceme mít s každou skupinou alespoň dva průvodce, jednoho vpředu a jednoho vzadu." 

Podporu přizpůsobují konkrétní povaze akce a účastníkům. Pokud se například jedná o gravelovou vyjíďku, kde je doprovod auta náročnější, často do skupiny nasadí zkušeného mechanika, který pomůže se základními problémy. 

Ian se naučil, že za těchto okolností potřebujete spíše dobrého mechanika, který trochu jezdí, než silného jezdce, který umí opravovat defekty. A mít mechanika ve skupině znamená, že musí mít po ruce veškeré nářadí a pár náhradních dílů. Mechanici tedy často doprovázejí skupinu na elektrokole. To jim umožňuje držet krok se silnějšími jezdci navzdory nákladu navíc a rychle se vrátit do skupiny po zastávce, kdy se věnovali mechanickému problému. 

Totéž platí i pro fotografy, kteří se skupinou jezdí. Před skupinou jedou na elektrokolech a hledají vhodné místo pro fotografování. Skupina projede kolem a fotograf pak může využít elektro watty, aby ji dojel.

Proč si navhrli cyklistické oblečení s vlastním designem? 

Zeptali jsme se Iana, proč si myslí, že profesionální sportovní akce potřebují oblečení s vlastním designem, a ne jen sériové oblečení zakoupené v obchodu. "Identita je velmi důležitá. Vedoucí skupiny se musí odlišovat od ostatních a já chci prezentovat profesionální image. Nejsem v těchto věcech snob, ale mám rád, když oblečení ladí s kolem a přilbou. Dokonce i ponožky. Nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je nechat si vyrobit oblečení s vlastním designem. Kromě toho se prostě cítím lépe, když vím, že na kole vypadám dobře."  

Ian se s námi podělil o zkušenosti s realizací návrhu a objednáváním oblečení. "Celý proces návrhu byl velmi snadný. Probrali jsme spoustu možností, protože jsem to nechtěl uspěchat a ujistit se, že jsme se dohodli na tom správném designu. Designéři opravdu překonali má očekávání, přišli s novými nápady a navrhli různé vzory a odstíny. Nešlo jen o barvy, hráli jsme si i s velikostí písma a umístěním loga. S konečným návrhem jsem byl tak spokojen, že jsme dokonce provedli některé změny v našich firemních barvách, aby lépe ladily s designem oblečení!"

Konečný design je jednoduchý a elegantní a Ian nám řekl, že za něj dostávají spoustu komplimentů. "Je takovým otvírákem ke konverzaci. Lidé mě oslovují a chtějí si ho koupit. Dokonce se nás místní kavárna ptala, jestli by ho mohla mít na skladě." 

Ian je natolik přesvědčen o výhodách oblečení s vlastním designem, že dokonce nabádá své zákazníky, aby si pro své akce vytvořili svou vlastní řadu oblečení. "Vytvoření skupinové identity je často důležitým prvkem akcí, které pro naše klienty zajišťujeme. Vypadat a cítit se skvěle je velkým krokem k vytvoření pocitu sounáležitosti. Někteří z mých zákazníků si dokonce vytvářejí pro každý den svých akcí jiný design. Nízké minimální množství objednávky, které je pouhých pět kusů, a rychlá realizace v řádu pěti až šesti týdnů znamená, že Kalas může dodávat objednávky mým zákazníkům včas na jejich akce."  

Co bude dál?  

S nedávno dodanou várkou cyklistického oblečení Ian nastiňuje své plány pro letošní sezónu. "Jízda na gravelu je stále oblíbenější. Je fajn dostat se z rušných silnic mimo provoz. Chceme se více věnovat takzvaným 'Explorer Events', což jsou přejezdy s brašnami z města do města po zpevněných cestách. Jsou to takové štěrkové cesty jako na Strade Bianche. Zaměříme se také na kempování a objevování méně známých míst. Možná někde v Chorvatsku nebo Portugalsku. A do zážitků chceme zahrnout více než jen vyjížďky. V cílových destinacích bychom rádi uspořádali degustaci vína, ochutnávky místní kuchyně a poznávání architektury. Tohle nejsou závody, panuje zde úplně jiná a mnohem uvolněnější atmosféra. 

Oblíbené produkty?  

Nemohli jsme s Ianem rozloučit, aniž bychom se ho nezeptali, jaký je jeho oblíbený kousek ve výbavě Kalas. "Vždy si vybíráme kolekci PRO, takže náš oblíbený komplet je dres Razor s krátkým rukávem a kraťasy Goffrato. Já osobně mám rád dres Verano. Je ultralehký a velmi dobře sedí. V letních hicech velmi pohodlný. Byl jsem také velkým fanouškem bundy RainMem, takže až budu muset vyrazit do deštivého počasí, těším se, až vyzkouším novou lehčí a prodyšnější bundu Rainex. A možná se v budoucnu budu moci těšit i na oblečení vyvinutého pro gravelové vyjížďky…?"

A ta budoucnost není tak vzdálená, Iane…

 

Příběhy s podobnými tématy